سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استارت آپ موفق: هدف یا رؤیا؟

این روزها همه می خواهند یک استارت آپ موفق باشند، شما چطور؟

لابد شما هم این روزها با عبارت استارت آپ خیلی زیاد برخورد می کنید، گویی یک مد جدید در زمینه کسب و کار است. نوجوانان و جوانان مدام از استارت آپ خود می گویند که قرار است روزی پا بگیرد. قرار است روزی یک نفر کشفشان کند و با اجرای ایده نابشان دنیا را کن فیکون کنند.

استارت آپ موفق

 

روحیه بسیار خوبی است. همین که جوانان به این نتیجه رسیده اند که دیگر استخدام شدن و داشتن آب باریکه تنها راه امرار معاش نیست اتفاق خوبی است. اما بیایید اول ببینیم استارت آپ یعنی چه و یک استارت آپ موفق چه ویژگی هایی دارد. افراد موفق چه ویژگیهایی دارند که آنها را از افراد عادی متمایز می سازید؟ اما چاله ای که بیشتر جوانان در ابتدای راه در آن می افتند این است که بیشتر وقت و انرژی خود را صرف ایده پردازی می کنند تا اجرای ایده.

استارت آپ چیست؟

استارت آپ کسب و کاری است که عمدتاً مبتنی بر فناوری است. منتها هر کسب و کاری که بر پایه فناوری باشد، لزوما استارت آپ نیست، ولی همه استارت آپ ها تا اندازه زیادی از وب، شبکه‌های اجتماعی، گوشی های هوشمند، اینترنت و تکنولوژی های جدید استفاده می‌کنند تا تعداد مطلوبی کاربر و مشتری جمع کنند. در واقع استارت آپ یک شرکت موقت است که با هدفمند کردن یک مدل کسب و کار قابل تکرار بوجود می آید.

استارت آپ نگرشی نوین به مفهوم کسب و کار و درآمدزایی است. اگر می خواهیم به کسب و کار خود نگرشی نوین داشته باشیم، پس باید روش کار خود را نیز نوین کنیم. استارت آپ با روشهای کاری سنتی، یعنی الزام به اجاره دفتر کار، استخدام منشی، خرید و راه اندازی سیستم سانترال و هزینه های اولیه گزاف همخوانی ندارد.

بهتر است سرمایه خود را به جای راه انداختن دفتر و دستک صرف R&D یا تحقیق و توسعه کسب و کار خود کنید. روشهای مدیریت تماس نیز دستخوش تغییر و تحول بسیاری شده اند و در راستای همین دگرگونی مفهوم دفتر کار مجازی شکل گرفته است. اکنون شما می توانید بدون نیاز به اجاره دفتر کار یا حتی اجاره میز کار و بدون نیاز به استخدام منشی، هم تلفن ثابت داشته باشید، هم یک منشی حرفه ای داشته باشید و تماسهای خود را به شکلی حرفه ای مدیریت کنید. و همه اینها در ازای مبلغی بسیار مقرون به صرفه.

اما راه اندازی استارت آپ چه مزایایی دارد؟

استارت آپ موفق

  •  زمان خود را به انجام کار مورد علاقه خود می گذرانید، و از کار خسته نمی شوید.
  • لذت خلق کردن به هیچ وجه با امنیت حقوق ثابت قابل مقایسه نیست.
  • می توانید کارهای متفاوتی انجام دهید و کارتان یکنواخت نخواهد بود.
  • مهارتها و نو آوری‌های جدیدی یاد می‌گیرید.
  • شما محیط کار و فرهنگ کاری خود را تعریف می کنید.
  • یاد می گیرید چگونه بیشترین استفاده را از کمترین سرمایه ببرید

راه اندازی استارت آپ چه مشکلاتی دارد؟

  • ممکن است تا مدتی درآمد نداشته باشید و مجبور شوید از جیب بخورید.
  • احتمال شکست خوردنتان زیاد است. این بدان معنا نیست که نمی توانید یک استارت آپ موفق باشید، بلکه یعنی برای رسیدن به موفقیت باید به ریزه کاری های بسیاری توجه کرد.
  • باید زیاد کار کنید. این مورد به خودی خود مشکل به حساب نمی آید. اما رسیدن به یک استارت آپ موفق مسیری ساده و کوتاه نیست.
  •  تا مدتی باید هزینه کنید. به خصوص اگر تازه کار باشید و بخواهید آزمون و خطا کنید.

با وجود مشکلاتی که در مسیر رسیدن به یک استارت آپ موفق وجود دارد، به قول معروف اگر کسی این کاره باشد، با این بادها نمی لرزد، بلکه به دنبال راهی می گردد تا درصد اشتباه و شکست خود را به حداقل برساند.

چند نمونه استارت آپ موفق و جهانی

بسیاری از بنیانگذاران استارت آپ های بزرگ امروزی، زمانی وقتی ایده خود را مطرح کردند تمسخر شدند یا به آنها گفتند که ایده شان قابل اجرا نیست. اما از تلاش دست برنداشتند. در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

استارت آپ موفقنام: فیسبوک

بنیانگذار: مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

نوع فعالیت: شبکه اجتماعی

استارت آپ موفقنام: دراپ باکس (Dropbox)

بنیانگذار: درو هاوستن (Drew Houston)

نوع فعالیت: سایت اشتراک گذاری فایل

Amazon

استارت آپ موفقنام: آمازون

بنیانگذار: جف بِیزوس (Jeff Bezos)

نوع فعالیت: در ابتدا فروش آنلاین کتاب و اکنون فروش انواع محصولات

 

LinkedIn

استارت آپ موفق

نام: لینکدین

بنیانگذار: رید هافمن (Rief Hoffman)

نوع فعالیت: شبکه اجتماعی حرفه ایی

همانطور که دیدید یک استارت آپ موفق به خاطر صرفاً ایده ای عجیب و غریب موفق نمی شود. بسیاری از بنیانگذاران استارت آپ های بزرگ دنیا ایده ساده ای داشتند اما به آن عمل کردند و به مرور زمان آنرا به یک استارت آپ موفق تبدیل کردند.

اگر شما هم در فکر راه اندازی استارت آپ هستید اما می خواهید کار خود را با سرمایه ای اندک آغاز کنید، تصمیم عاقلانه ای گرفته اید. «دفتر شما» با عرضه خدمات ارتباطی همچون سرویس تلفن گویا و منشی از این تصمیم شما حمایت می کند و در این مسیر در کنار شماست.

منبع: sabkezendegiblog